במסמך סוקרת הרשות אתגרים הכרוכים במעבר לענן, כמו הגדרות שגויות, ממשקים שלא אובטחו כראוי, וחוסר אסטרטגיה במעבר לענן. מתוך המסמך הקצר נציין נקודות אלה:
אם קיים בארגון מידע רגיש (ולפי תיקון 13, כמעט כל מידע הוא רגיש), הרשות ממליצה לבחון האם נכון לאחסן את המידע דווקא בסביבה המקומית. נזכיר, שזו גם דרישה בהנחיה 2/2011 – שימוש בשירותי מיקור חוץ (outsourcing) לעיבוד מידע אישי.
במסגרת מודל האחריות המשותפת הנהוג בשירותי ענן, ההגנה על המידע בענן חלה על הארגון ולא על ספק הענן (שמגן על המעטפת), בהתאם לרמת האבטחה שחלה על המאגר.
החובה לבחון אחת לשנה אם אין במאגר מידע עודף חשובה במיוחד בעת המעבר לענן, ו"ארגונים נדרשים לבחון אם יש ברשותם מידע עודף טרם השלמת המעבר לענן" (במילים אחרות, יש לטפל במידע העודף לפני המעבר לענן).